روايات رومانسية

رواية كلي يهون من اجلك كاملة جميع الفصول بقلم مرام احمد

ضل بخجل: هو انا كدا في بطني بيبي

الماني ضحك ضحكه رجوليه بصوت عالي: انتي هبله يا ضل صح اصل مفيش واحده عاقله تحسب انها من كام بوسه تكون حامل 

ضل بتوتر: طب عن اذنك عشان عايزه انزل

الماني بتسليه: تؤ تؤ

ضل: عايزه انزل عند ماما حوريه

في ذلك الوقت وش الماني قلب للحزن و افتكر كل حاجه وان حوريه مش امه

ضل بحزن علي حزنه: انا اسفه

الماني حاول يداري حزنه و مش عارف: يلا انزلي

ضل: لا مش هنزل 

الماني بمرح: ماهو لو فضلتي هنا هتندمي بعدين

ضل بتسأول: ممكن سؤال 

الماني خدها في حضنه و بداء يلعب في شعرها: قولي 

ضل بتوتر: انت بتحب سمره 

الماني و هو مستمر في العب في شعرها: بتسألي ليه

ضل: عادي

الماني و هو بيبوسها من خدها و حضنها تاني: بصي انا معرفش هو حب ولا لأ بس انا مقدرش اعيش من غيرها 

في صباح يوم جديد قامت ضل من النوم اتفاجأت انها نايمه في حضن الماني 

ضل و هيا بتحاول تبعد: الماني عايزه اعدي 

الماني و هو بيفتح عينه: صباح الخير 

ضل: انا زاي نمت هنا

الماني: لما قولتي احكيلك عن حياتي و انا بحكي لقيتك نمتي 

ضل بخجل: انا اسفه 

الماني: اسفه اي ده انا المفروض اشكرك علي حضنك الجميل الي قدرت بسببه انام كويس 

بعد قليل نزلت ضل البيت عند حوريه 

حوريه و هيا بتحط الفطار: انتي كنتي عند الماني من امبارح

ضل: اصل يعني هو كان شكله مدايق و فضلت معاه 

حوريه: طب هو دلوقتي كويس 

ضل: اهدي هو الصراحه مش كويس بس بيحاول يبين ان هو كويس 

علي فطار الجميع اتجمع بس كان ناقص الماني و الكل كان قاعد مش بياكل من حزنهم ان الماني مش معاهم و في نفس الوقت فرحانين ان ادهم معاهم في ذلك الوقت نزل الماني

الماني: صباح الخير 

عاصي بفرحه: الحمدلله انك نزلت 

حوريه بدموع: ابني

الماني بضحك و هو بيبوس راسها: طبعا ابنك يا ست الكل و راح قعد كان هو في النص جنب ضل من ناحيه و الناحيه التانيه جنب ادهم 

ادهم و هو بيحاول يتعرف عليه: عامل اي

الماني بهدوء: وانت مالك بتسأل ليه

ادهم: اخويا و عايز اطمن عليك

الماني بعد ما خلص اكل: وفر طيبتك لنفسك و قام طلع علي شقته 

عاصي: حقك عليا متزعلش منه

ادهم: مستحيل ازعل من اخويا 

عند الماني طلع يعقوب وراه

يعقوب: انت كويس

الماني: اه طبعا 

في ذلك الوقت دخلت ضل

ضل بخجل: انا اسفه كنت طالعه اطمن عليك مخدتش بالي ان يعقوب جالك 

يعقوب و هو نازل و بيغمز: الله يسهله

الماني بضحك: امشي يلااا 

ضل: انت كويس

الماني و هو بيشدها لحضنه: اه 

ضل: هو انا هرجع عند اختي و بابا امتي 

الماني و هو بيبعدها عنه: عايزه ترجعي ليه مفيش رجوع

ضل بخوف: بس هما وحشني اوي

الماني: انتي مش هتروحي في حته غير لما اخد الي عايزه ولا فاكره عشان بعاملك حلو يبقا خلاص نسيت

ضل بخوف: انت عايز اي تانيمش انت بوستني امبارح خليني اروح بقا

الماني و هو بيقرب منها و ضل بدأت تبكي: انا عايز الاكتر من كدا و بداء يبوسها بعنف و ضل و بتحاول تبعد و بتبكي بشده و هو بداء يقطع في ملابسها 

الماني و هو بيبعد: مش عايز اخد حاجه عنف الاحسن تهدي و تجيلي من نفسك 

اوقفه صوت بحده يعرفه كويس… المانيييي التفت الماني للصوت وووووو يتبعععع 

التفت الماني للصوت شاف أبوه

عاصي:هيتم جوازك علي ضل بكرا و من غير فرح

الماني:انت بتقول اي انا هتجوز سمره

عاصي بغضب: بعد الي شوفته ده هتتجوز ضل و سمره تنساها ثم كمل كلامه بكرا كتب كتابك علي ضل 

دخل الماني غرفته بغضب 

و عاصي جاب هدوم لضل تلبس و تنزل معاه و عاصي قال الخبر للجيمع و الماني اتصل قال لسمره الي نزل الخبر عليها كالصاعقه 

فضل الماني قاعد حزين و. دموعه بتنزل دخل عليه ادهم 

ادهم :الماني انت كويس

الماني بغضب:امشي اطلع. بره انت مين عشان تدخل الاوضه عليا

ادهم :انا اخوك

الماني:عايز اي

ادهم :احكيلي يلا

الماني بحزن و وجع :اول مره حد يغصبني علي حاجه 

ادهم :مش حوار حد يغصبك انت عايز اي

الماني:كنت فاكر اني بحب سمره بس لما سبتها انهارده حسيت اني مش مدايق و عادي

ادهم :عشان انت مش بتحبها

الماني :انا خدت بالي اني بحب ضل و حابب اني اتجوزها بس مش عايز حاجه اكون مغصوب عليها

ادهم :مغصوب عليها ازاي و انت بتحبها 

الماني: عشان بابا الي قالي اتجوزها مش انا الي قولت عايز اتجوزها 

ادهم :انشاء الله كل حاجه تتحل 

الماني :شكرا بعدين كمل كلامه بضيق اطلع بره انت الي مقعدك معايا 

طلع ادهم و هو بيضحك 

في صباح يوم جديد تحديدا في بيت العائله 

تم كتب الكتاب

الماني مسك ايد ضل و قام 

عاصي:رايح فين 

الماني غمزلو: رايح أعين البضاعه 

طلع الماني شقته و دخل غرفته

ضل بتوتر :عايز اغير هدومي و انام 

الماني بسفاله :تغيري هدومك ماشي لكن تنامي لا لسه هعين البضاعه 

بعد قليل بدلو ملابسهم 

ضل قربت من السرير عشان تنام بس الماني شدها لحضنه و بداء يقبلها بحنيه و فضل يتعمق وووووو يتبععع

خدها في حضنه وفضل يبوس فيها بحنيه و يتعمق اكتر لحد ما ضل زقته بعيد عنها براحه

الماني بعصبية:ما تتعدلي يا بت

ضل بخوف:انا خايفه

الماني هدي شويه :خايفه ليه 

ضل:معرفش

الماني خدها فحضنه و فضل يتعامل معاها برفق و حنيه لحد ما خلاها تتوه معاه و أزال ملابسها…..

عند ادهم كان قاعد في غرفته مضايق أن اخوه مش بيحبه مع أن هو بيحاول يقرب منه 

نزل ادهم من البيت و هو مضايق و فضل ماشي علي رجله و هو شارد و طول ماهو ماشي اولاد الحته بيسلمو عليه 

في ذلك الوقت شاف شابين من الحته واقفين مع بت قرب منهم 

ادهم :حد فيهم بيضايق

ادم:لا يا ادهم بس انت عارف ان لو حد غريب عن الحته لازم نعرف هو مين و دي عايزه تدخل و هيا مش من هنا 

ادهم طلع سيجاره و أشعلها 

ادهم ببرود:انتي مين و عايزه اي 

روح برقه:انا روح كنت عايشه في المانيا مع ماما و هيا ماتت و لما جيت لبابا الفيلا هو قال أن هو مش عايزني و عوزت اروح اسكن في حته فلوس البيت بتاعها مش تكون كتير و بعدين اشتغل 

ادهم في نفسه باين عليها من عائلة هاي و هتقرفنا 

ادهم :سيبوها و امشو بعد ما الشباب مشيت 

ادهم:بصي انا هشوفلك شقه دلوقتي و لو احتاجتي حاجه انا موجود 

روح برقتها المعهوده :شكرا 

ادهم خدها و راح دخلها شقه من عماريتهم 

روح بصدمه :اي ده دي فيها عفش يعني مش فاضيه 

ادهم :اتفضلي ادخلي 

روح :طب معلش هنزل اجيب اكل 

ادهم :في اكل في التلاجه

روح:بس انا مش بعرف اعمل اكل و هطلب جاهز 

ادهم بنفاذ صبر قفل الباب و دخل المطبخ :انا هعملك بس ياريت تتعودي تعملي اكل لان اكل الجاهز هايكلفك كتير بعد كدا و ده هيكون احسن ليكي 

روح ببراءة:طب انا معنديش حد يعلمني 

ادهم بصلها شويه بعدين اتكلم :هنزلك عند ماما تحت تعلمك 

روح :شكرا يا صحيح اسمك اي

ادهم:ادهم 

روح:وانا روح عندي 22 سنه اتخرجت من كلية اعلام السنه دي 

ادهم :انا عندي 28سنه متخرج من كلية طب 

روح : يعني انت دكتور 

ادهم بضحك علي طريقتها:اه دكتور جراحه 

روح بأبتسامه قربت منه و اتكلمت بخجل:انت ضحكتك حلوه اوي 

ادهم اتصدم من جملتها :انتي اجمل عن اذنك انا عملت الاكل هنزل انا

روح بحزن :مش هتاكل معايا 

ادهم شاف الحزن في عيونها و قرر ياكل معاها بعد وقت ادهم خلص و نزل و فضل يفكر هو ليه عمل كل ده معاها 

تاني يوم عند الماني 

تململ في فرشته و كان حاسس بحاجه تقيله عليه فتح عينه شاف ضل نائمه في حضنه و راسها علي صدره العاري 

الماني بابتسامة:ضل قومي يا حبيبتي 

ضل بنوم :باح خير

الماني بضحك علي كلمة باح خير:صباح النور يا عمري 

ضل :هيا الساعه كام 

الماني بص في الساعه و وجه كلامه ليها :4العصر 

ضل بصدمه :يا لهوي نمت كل ده و لسه هتقوم من السرير بس رجعت مكانها تاني و الماني مات ضحك عليها 

ضل بخجل :ممكن تطلع بره

الماني:تؤ تؤ 

ضل :انا عايزه اقوم اخد شاور 

الماني:طب ما تقومي انا منعك بعدين كمل بخبث اه فهمت قصدك يا حبيبتي قصدك ندخل ناخد الشاور سوا و مره واحده شالها

ضل بخجل :لا ابعد 

دخل بيها الماني الحمام ووووو يتبععع

طلع من الحمام بعد شويه و كان شايل ضل المكسوفه و دخل غرفة الملابس 

ضل: لانزلي 

بعد قليل طلع هو وهيا و حطها علي سرير و باسها من شفايفها قبله سريعه و بعد عنها 

عند ادهم كان نايم و دخلت حوريه تصاحيه عشان يفطر 

حوريه: ادهم يا حبيبي قوم عشان تفطر

ادهم:…. لا رد

حوريه: يلا يا ادهم بطل كسل 

لكن لا حياه لمن تنادي 

حوريه بقلق و دموعها بدأت تنزل رنت علي الماني 

حوريه ببكاء: الماني الحق اخوك 

الماني بلهفه: مالو يعقوب 

حوريه ببكاء: قصدي ادهم 

الماني بفزع و خوف علي اخوه: انا نازل حالا 

نزل الماني دخل غرفة اخوه و كانت حوريه اتصلت علي دكتور و اتصلت علي عاصي يجي و عاصم طلع من المحل و ليله صحيت من النوم و يعقوب جه مع ابوه و معاهم داود و ضل نزلت بعد الماني

طلع الدكتور بعد قليل 

عاصي: خير يا دكتور ابني مالو 

الدكتور: متقلقش بس هو فقد وعيه بسبب قلة الاكل و نفسيته وحشه وبعد شويه هيفوق

بعد دقايق مشي الدكتور و عاصي بص لالماني 

عاصي بغضب: اظن انت عارف انك السبب في حالة اخوك دي  بسبب طريقتك معاه 

الماني بص لابوه و دخل غرفة ادهم وقفل الباب بالمفتاح 

و راح قعد علي الكرسي الي جنب سرير اخوه و مسك ايده 

الماني بحزن: قوم وخلي بالك من نفسك و انا ههتم بيك بس قوم يلا و عايزك تعرف اني والله بحبك و بعشقك كمان اكتر من ليله و يعقوب لان توينزي و سندي في الحياه الفرق اني كنت مضايق اني معرفش اني عندي اخ تؤام و عصبيتي طلعت عليك انت ثم نزلت دمعه من عينه قوم والله انا بحبك 

في ذلك الوقت رفع ادهم ايده مسح دمعة اخوه 

الماني بلهفه: انت كويس 

ادهم: الحمدلله ثم كمل بمرح علي فكره انا سمعت كل الكلام الي قولته 

الماني بحب: طب يلا قوم اجهز عشان نفطر مع بعض 

طلع الماني وساب ادهم يجهز بعد قليل طلع ادهم من غرفته شاف الجميع متجمع علي فطار قرب منهم و الماني قام حضنه بعدين قعده ياكله 

ادهم: اه صح نسيت اقول لكم في بنت قاعده فوق في شقتي 

(ملحوظه عاصي خلي ادهم ياخد الشقه الي جنب شقة الماني) 

عاصي بستغراب: بنت مين 

ادهم حكالهم كل حاجه 

عاصي: عملت الصح 

الماني: ممكن سؤال 

الجميع بصله بهتمام و اخوه ادهم فهم هو عايز يقول اي 

ادهم: اه يا الماني ماما عايشه مش هو ده السؤال و جايه بكرا كمان 

الماني بصله بضيق وقاممن علي اكلو كان هيطلع علي شقته 

ادهم بحزن: بلاش تضايق منها هيا طيبه و بتحبك والله 

الماني: هفضل عمري كلو مضايق منها و متكدبش هيا مش بتحبني لان مفيش واحده بتحب ابنها بتسيبه مهما كان التمن و بص للجميع بحزن و طلع شقته و ضل قامت تشوفه طلعت دخلت الغرفه لقته قاعد علي سرير قربت منه قعدت علي رجله 

ضل بدلع: انت كويس 

الماني وهو بيحاول يبلع ريقه: دلوقتي هبقا كويس و قرب منها و بداء يقبلها في كل انش في جسمها بعدين رجع عند شفايفها بلهفه فضل يقبلها بعدين نزل علي رقبتها فضل يضع علامات ملكيته عليها… وووو يتبععع

فضل يتعمق اكتر و نزل علي رقبتها يضع علامات ملكيته….. 

في صباح يوم جديد قام الماني من النوم ملقاش ضل جنبه دخل خد شاور ولبس هدومه و نزل البيت شاف ضل قاعده بتضحك مع واحده هو مش عارف دي مين دخل بستغراب

الماني: صباح الخير

حوريه بأبتسامه: صباح الورد يا قلب امك 

الماني: مين دي

حوريه: دي روح الي اخوك قال عليها امبارح 

الماني: طب هو كلو صاحي بدري ليه و البغل ده قاعد مش راح شغله ليه قصده علي ادهم  

حوريه: اصل يعني 

الماني: اصل اي 

ادهم: نسيت ان ماما جايه انهارده 

الماني زفر بضيق: انا نازل اشتغل في الوكاله تحت مع جدي مش رايح الشركه و قبل ان يسمع رد حد نزل عند جده 

تحت 

عاصم: اهلا بحفيدي ادخل يا الماني 

الماني: ازيك يا جدي 

عاصم: بخير يا بني استنا والله مش كان ليا نفس افطر بس شوفتك نفسي اتفتحت و نفطر مع بعض ثم كمل مالك شكلك مضايق 

الماني: ادهم بيقول ان ما قصدي 

عاصم: قولها يا الماني 

الماني بضيق: ان امه جايه انهارده 

عاصم: الماني ممكن تسمعني للاخر من غير ما تتكلم 

الماني: اتفضل يا جدي 

عاصم: بلاش تحكم علي امك من غير ما تسمعها يعني اه انت عندك حق مفيش ام بتسيب ابنها مهما حصل بس اسمعها عشان تكون عملت الي عليك و لو عايز تسامحها سامحها مش عايز براحتك محدش هايجبرك بس بعد ما تكلمها شوف احساسك بيقولك اي و اعملو عشان تريح نفسك 

الماني بحزن: حاضر يا جدي 

في ذلك الوقت دخل عليهم ادهم 

ادهم بمرح و هو بياكل خياره: بقولك يا جدي ما تفطرني عشان اما حوريه طردتني 

عاصم و الماني بضحك: احسن 

بليل كان عاصم قاعد هو و الماني و ادهم زي ما هما في الوكاله و زاد عليهم عاصي و يعقوب و داود الي رجعو من الشغل في ذلك الوقت وصلت عربيه فخمه و نزل منها الشوفير (السواق)  و فتح للقاعد ورا نزلت منها واحده محجبه و لابسه عبايه زرقه وفيها خرز صغنن و شكلها باين عليه الطيبه 

الماني بستغراب: مين دي 

عاصي: امك 

في ذلك الوقت جري ادهم عليها حضنها 

بعدين بصعلي اخوه و هيا قربت من الماني 

رغده ببكاء: الماني ابني و حضنته جامد و هو ثابت زي ما هو مش بادلها الحضن 

بعد شويه بعدت عنه 

رغده: وحشتني اوي و قربت عشان تبوسه بس هو بعد عنها 

الماني بجمود: امي حوريه و مشي طلع علي البيت وسابها بتبكي 

قرب منها الجد عاصم: معلش يا بنتي هو بيحبك بس موجوع 

عاصي بجمود: اتفضلي اطلعي البيت اهو 

بعد قليل كان الجميع فوق 

و رغده بتتعرف عليهم 

ليله بمرح بقا: وانا اخر العنقود الصغنن 

رغده بأبتسامه: قمر 

بعدين بصت علي الماني بحزن و نزلت راسها 

الماني: انا تعبان شويه هطلع انام 

رغده بلهفه: بس انت وحشتني عايزه اقعد معاك 

الماني مردش عليها ولسه هيمشي 

عاصي: طب اقعد اتغدا 

الماني: مش عايز و طلع و سابهم و ضل طلعت وراه 

دخلت ضل الشقه لقت الماني قاعد في الصاله قربت قعدت جنبه وهيا بتلعب في لحيته 

ضل: مش جعان 

الماني: لا 

ضل: بس انا عايزه اعملك اكل هنا في شقتنا

الماني بحب: ماشي اتفضلي يا ستي 

بعد قليل كانت ضل في المطبخ مندمجه في عمل الاكل فاجأه شهقت بخضه لما الماني حضنها من الخلف 

ضل: اخس عليك كدا تخضني 

الماني وهو بيبوسها من رقبتها: حقك علي قلبي يا روح قلبي 

علي اكل كان قاعد الماني و مقعد ضل علي رجله وقاعد يأكلها مره و ياخد بوسه مره يأكلها مره و ياخد بوسه مره بعدين قرب منها فضل يبوسها و مش قادر يبعد وووووو يتبععععع

فضل يبوسها و مش قادر يبعد 

ضل: الماني بطل شقاوه بكل كل الاول 

الماني شالها و دخل بيها الغرفه…… 

في البيت الي تحت 

رغده كانت قاعده تعيط و الجميع بيحاول يخليها تهدا 

رغده ببكاء: ابني بيكرهني 

ادهم بحزن علي الحال الي امه في: اهدي يا امي هو بس زعلان شويه و بعدين هيتعامل معاكي عادي 

بعد شويه طلع ادهم من الشقه و سابهم راح علي شقته خبط و روح فتحت 

ادهم بحرج: احم مكملتيش قعدتك معانا تحت 

روح بخجل: مش عايزه اكون تقيله علي حد و انشاء الله اكون شوفت شغل و بيت وهمشي لاني كدا زودتها 

ادهم: انتي مش هتمشي اصلا 

روح بعد فهم: مش فاهمه 

قرب ادهم منها باسها من شفايفها قبله صغيره و بعد عنها: بحبك و هتجوزك 

روح بخجل: ا ن ا ا صل 

ادهم: هشششش بلاش تتوتري انا نازل تصبحي على خير 

تاني يوم عند الماني طلع من الغرفه يشوف ضل فين لقاها قاعده راح قعد جنبها 

الماني: مالك شكلك مضايق 

ضل بضيق: مفيش

الماني بحده: ضل

ضل بحزن: ممكن تحاول تسامح مامتك ده ربنا بيسامح انت مش هتسامح حتي حاول بلاش تسيبها كدا  ده مامتك يا الماني 

الماني بحزن: هحاول 

ضل بطفوله: وعد 

الماني بغمزه: وعد دي بنتنا ولا مين 

ضل بغيظ: يا الماني بقا 

الماني بضحك: خلاص وعد 

بعد قليل نزل الماني و معاه ضل و دخل البيت الي تحت شاف الجميع متجمع علي فطار راح قعد و هو بيقول صباح الخير 

رغده: بعد ازنك يا الماني ممكن اقولك كلمتين قدامهم و صدقني مش هتشوفني تاني 

الماني: خير 

رغده بحزن: انا فعلا غلط و مهما حصل مكنش ينفع اسيبك لاني ابني بس في الاول و الاخر غلط و اتمني انك تسامحني قبل ما امشي انا همشي انهارده عشان انا مش عايزه و جودي يضايقك 

الماني: مسامحك و لو قولتلك اقعدي هتقعدي 

رغده: يعني خلاص قلبك مش مضايق مني 

الماني: مع الوقت هيكون مش مضايق منك و خليكي هنا 

حوريه قامت دخلت غرفتها بحزن و دموعها نزلت الجميع خد بالو و الماني قام وراها و دخل غرفتها 

الماني بحنيه راح حضنها: ماما انا عارف انتي بتفكري في اي بس احب اقولك انك لسه زي ما انتي امي و غلاوتك عندي اهم من غلاوتها لانك انتي الي ربتيني و هتفضلي احلي ماما 

حوريه حضنته بحب: ربنا يخليك ليا و اشوف اولادك يارب 

الماني بضحك: قريب انشاء الله انا مش عاتق البت اصلا 

بليل كان الجميع كل واحد في شقته 

تحديدا عند الماني كان قاعد يبوس في ضل من شفايفها 

ضل: ابعد بقا عايزه انام 

الماني: ترقصيلي وووويتبععععع

الماني: ارقصيلي

ضل بردح: ارقص اي يا عنيا 

الماني قام مسكها من هدومها من ورا: بنت انتي بتكلمي مين كدا 

ضل بخوف: تحب ارقصلك علي اغنية اي 

تاني يوم تحديدا بليل كان الجميع متجمع لان اليوم هو الجمعه 

ادهم: بابا انا عايز اخطب روح 

عاصي: تخطبها ازاي و هيا هربانه من ابوها 

ادهم: اديك قولت ولما اتجوزها ابوها مش يقدر يتكلم 

الماني: يبقا جواز علي طول 

عاصي الجد: مش لما تشوفه رأيها الاول 

ادهم: هيا موافقه

عاصي: خلاص كتب الكتاب يوم الخميس 

رغده: انا انشاء الله هشوفلي شقه قريبا من هنا اقعد فيها و لما اعوز اشوف عيالي هبقا اجي اشوفهم 

الماني: انتي بتقولي اي يا ماما

ادهم: انتي بتهزري

رغده: يا ولاد لو عايزين تريحوني سيبوني اعمل الي يريحني 

ادهم: يعني ده الي هيريحك

الماني: خلاص ماشي هشوفلك انا شقه جنبنا 

في ذلك الوقت قامت ضل تجري علي الحمام و فضلت تستفرغ بعدين طلعت 

الماني: انتي كويسه 

ضل: اه الحمد وقبل ما تكمل جملتها فقدت وعيها الماني شالها دخلها الغرفه و بعد قليل جت الدكتوره كشفت عليها 

الماني: ها يا دكتوره مالها 

الدكتوره: المدام حامل الف مبروك 

بعد قليل مشيت الدكتوره و الجميع كان بيبارك لهم منهم روح الي نزلت لما شافت الدكتور 

بعد ست ايام تحديدا يوم الخميس كان يوم جواز ادهم و روح 

تم كتب الكتاب و ادهم خد مراته و طلع شقته و كل واحد عمل بالمثل 

عند الماني كان قاعد و واخد ضل في حضنه فاجأه تليفونه رن و الي رن عليه حد مش كان يتوقعه رد بستغراب 

الماني: في حاجه 

الشخص التاني:….. 

الماني بغضب: انت بتقولللل اي 

عند ادهم كان غير ملابسه و روح نفس الكلام 

كانت قاعده هلي السرير مكسوفه و هو جنبها 

ادهم بحنيه: متخافيش يا حبيبتي و متتوتريش 

روح: حاضر 

قرب ادهم شفايفه من شفايفها و بداء يبوسها و هيا تاهت معاه……  

#يتبع

الماني رد علي فون بستغراب :في حاجه 

ابو ضل : عايز بنتي يا بيه 

الماني بصوت عالي :نعم يا روح امك ده انت تنسا الكلام ده خالص 

ابو ضل: يا باشا دي بقالها فتره كبيره معاك 

الماني :ومش هتاخدها تاني ياريت تفهم 

ابو ضل :و اي السبب 

الماني :اني بحبها و قفل في وشه 

ضل بحزن :ده بابا 

الماني :اه 

تاني يوم نزل داود لجده الوكاله 

داود :جدي عايزك في موضوع 

عاصم :اتفضل يا بني 

داود :عايز أخطب ليله انا بحبها يا جدي 

عاصم :تقدر لما عمك يجي تقولو 

داود :محتاجك معايا لاني خايف 

عاصم : متقلقش بس قولت لزان 

داود :اه قولت لبابا 

بليل وصل عاصي و داود طلب منه ايد ليله و ليله وافقت 

وبعد شهر يعقوب خطب السكرتيره بتاعته و داود اتجوز ليله و ضل حامل و ادهم و مراته حياتهم فل و رغده خدت بيت جنبهم و ابو ضل بقا يجي يشوفها و معاه اختها و الحياه حلوه 

الماني : لو بنت هتساميها اي 

ضل : عايزاك انت تختار

الماني : رياح 

ضل :ولو ولد 

الماني :ادهم 

ضل :بحبك يا ابو رياح و ادهم 

قرب منها الماني باسها وووو النهايه 

تمت

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى