روايات رومانسية

رواية ليتني عشقتك من البداية كاملة جميع الفصول بقلم مريم صلاح

ليلى بخبث…. انا عايزه العصمه ف ايدي

ادهم هب من مكانه بصدمه وعصبيه شديده… نعم يا روح امك.

ليلي ببرود…..  الي سمعته

ادهم بعصبيه شديده…. شكلك لسعتي باين امشي من وشييي انا م فايقلك

رفعت حاجبها باستنكار وردت بخبث … شكلك ناسي انك ف بيتي

ضغطت ع شفايفه بغيظ شديد….  طب انتي عايزه اي

راحت قعدت ع الكنبه وحطت رجل ع رجل…. فوقلي  الاول بس عشان وراك شغل كتير انت والسنيوره

رفع حاحبه باستنكار حاد… افندم؟!!!!

ابتسمت باستفزاز…. اممم اقولها تاني هو انا عندي اغلى منك.. ابتسم بسخريه ع كلامها ثواني وتحولت لصدمه….  انت سمعتني طبعا وانا بقولك سيبكو هنا بشرط انكو تعملو بلقمتكو والِ هي تخدموني كاالمثال  انت هتتطبخ وهي تنضف انت تنشر وهي تطوي انت تكتنُس وهي تمسح وهكذا…. ويلا صحيلي السنيوره

حاول التحكم ف اعصابه ولكن فشل واتحه اليها باندفاع…. بقوووووولك ااااااي

نهضت بخبث…. اممم ولا تقولي ولا اقولك ﯾ حبيبي يلا بق برا بيتي

تنفس بصوت عالي وسريع…. هتندمي صدقيني هندمك

ابتسمت بستفزاز…. اممم اعتبره تهديد؟

بص الجهه المعاكسه ليها واتجهه لِ نرمين….. نيمو روحي

نرمين بدلال….  صباح النور ﯾ بيبي

ادهم بخبث ونظراته متسلطه ع تلك الي تشتعل من الغيره ولكن خفياها ع قناع البرود….  نور عينه يالا يا روحي عشان تفطري

ليلي بعصبيه….  م وقته تحبوا بعض الشقه تضرب تقلب وراكو شغل كتييير دا غيييير لسااااا فطااااري ما جهزش… 5 قايق وفطاري يكون جاهز فاهمني… ماسمعتش

نرمين بغل وهي بتضغط ع كف  ادهم…. فاهمين

ليلى بخبث… والبيه القطه اكلت لسانه ولا اي ماسمعتش

ادهم اكتفى بنظره ارعبتها..

ليلى بخوف دارته بصوتها العالي…..  يلا انتو هتتفرجوا علياا الشقه مستنياكو  وفطاري نهت كلامها وفرت هاربه منه ومن نظراته المرعبه

..

ليلي بشماته وسعاده….. اكنُسيي بضمييير ي نور عينهُ

نرمين بصتلها بغل من غير كلام

ليلى بضحك شديد عالي وهي عنيها ع التليفزيون….. م قادره فظيع

فجأه ظهر ادهم من عدم وبص ع التلفزيون بغل ورجع بصلها….صوت ضحكك سامعه من المطبخ بتضحكي ع ايه هااا ورجع شاور ع التليفزيون…. دااااا اعلان اهوو بتضحكي ع اي بق

ليلى بتوتر….  الاعلان لسا جايه حالا وبعدين وانت مالك بضحك من بوءك

ملامحه حرفيا م مبشره للخير بتاتاً   ..  قاطعته بسرعه….  امم شقتي هتبق حلو اما اكون لوحدي ثح ﯾ ادهومي

بصلها بغيظ وسابها ومشا.. فضلت تتنطط ع الكنبه بطفوله… يس يس ولسا ولسا يس يس

نرمين بغل وهي بتراقبها…. البت دي زودتها بجد انا هروح  اقت. لها واخلص منها ومن قرفها  واخدت السك. ين من الطبق واتجهو ليها بشر

ليلى بخضه وهي شيفاها بتهجم عليها….. اي اي انت اتهبلتي ولا اي يا مجنونه ابعدي عني

نرمين بغل…. هقتل.ك يعني هقتل. ك

ادهم ف اخر لحظه اخد منها السكينه وضربها بالألم….  انتي مجنونه ايه الي كنتي هتهببيه داااا

نرمين بصريخ…. انت بدافع عنها ليييه واحد غيرك يشاركني ونخلص منها

ادهم بعصبيه….. عشان حقوديه ومتهوره غووووري ع اوضتك اخلصي اخلصييييييي.. جريت ع اوضتها ونفذت كلامه وهي بتابعها بغل ونظرات متوعده

ليلي ببكاء وكلامتها متقطعه… دي دي كانت دي كانت ه ه

ادهم بحنان وهو بياخدها ف حضنه…. اهدي يا روحي اهدي انت بخير اهو معايا ومفيش حاجه انت بخير

بصتله بتوهان من ريحته الرجوليه الي خدرت جميع حواسها ونبرته الحنونه

ادهم انحنى وبق بيطبع قُبلات متفرقه حنونه ع فروه رأسها وقال بحنو…. اهدي بق وشدد من احتضانها

هقوم اعملك عصير لمون يهديكِ ي حبيبتي ماشي

هزت راسها بعدم تصديق من حنان المفاجأ ليها

ليلي ف نفسها….  ياريتها كانت عملت كدا من زمان يا شيخ

ثواني وكان جه ومعاه العصير

ادهم بحنان وهو بيمسح ع خصلاتها…. حلو؟

ليلى بطفوله…. حلو بس دا حلو جدا خالث اوي

امسك بيدها ورفعها لشفته ولثمه بحب…..  الف هنا عليكِ

ابتسمت بخجل وسحبت ايدها.. ثواني وحست بضبابيه ف عنيها

ادهم بقلق…. مالك ي روحي

ليلى وهي بتمسك براسها…. م مافيش

قام ورجع معاه اوراق وقرب منها جامد واخدها ف حضنه تحت خجلها…. وقعي هنا ي نور عيني

بصتله ببرأه وتوهان….اي دا ي حبيبي

ابتسم بخبث….هنتجوز

امسكت بوجنته بتوهان…بس احنا متزوجين ثح

قرب منها بحنو وطبع قبله ع جبينها…. هنتحوز بحق وحقيقي ي روحي يالا وقعي

مسكت بالقلم بتوهان ووقعت وبعدين شددت من احتضانه وراحت ف ثبات عميق.

..

صحيت وهي حاسه ان راسها هتنفجر من الصداع وم فاكره حاجه بس ثواني وهاجمتها ذكريات البارحه ابتسمت بخجل بس فجأه اتحولت ملامحها بخضه.. ايه الورق الي وقعت عليه دا

وخرجت بسرعه بس لقيت نرمين قاعده ع رجله وبيضحكو

ليلى بغضب وغيره … ايه الي بيحصل هنا دا…  بصوا انا جبت اخري منكو… البت انا م مطمناها امبارح كانت بتحول

تق. تلني  وانا م عايزه وجع دماغ يلا بق برا بيتي

ادهم بخبث وهو بيحاوطت نرمين بدراعاته بخبث…. امم م حابه تعرفي الورق الِ وقعتيه دا اي؟  … تنازل ليا نور عيني عن كل حاجه… انتي طالق .. يالا لمي هدومك و ع بيت امك  باي باي

ليلي بصدمه

ادهم بخبث وهو بيحاوط نرمين بدراعاته بخبث…. امم م حابه تعرفي الورق الِ وقعتيه دا اي؟  … تنازل ليا نور عيني عن كل حاجه… انتي طالق .. يالا لمي هدومك و ع بيت امك

ليلي بصدمه… انت بتقول اي  انت مجنووووووون لااااااااااء

صحت مفزوعه من الحلم…. استغفر الله العظيم واتوب اليه

ادهم بفزع… ف اي ف اي بتصرخي ليه

جريت عليه بخوف….. ال الورق الِ مضيت عليه ورق اي

ادهم بغضب…. ورق اي انت لسعتي؟

ليلى بعصبيه…. مابلاش البوءين دول وقولي الورق دا بتاع اي يا ادهم احسنلك

ادهم رفع حاجبه باستنكار…. دا انا بتهدد بق

ليلى ببرود….  اعتبره زي ما انت عايز… ويالا قولي ورق اي دا

ادهم بغضب شديد….. ياااابنتي ورق اي دا حلم باين قال مضتني ع ورق قال

ليلي بلهفه وعصبيه…..  وانت عرفت منين اني مضيت؟  .. م بتقول حلم

ادهم بعصبيه اكبر….. يووووووه بق استنتجت انا ماشي

ليلى هدت نفسها واقنعت نفسها انه حلم بس جت ف بالها فكره خبيثه وعزمت ع تنفيذها…. استنى عندك نشرت الهدوم؟

ادهم بصلها والشرار طالع من عنيه وقال بتزمر…..  لاء

ليلى وهي بتحاول تكتم ضحكتها…. اممم وليه ان شاء لله

ادهم بتزمر…  مابعرفش  كله الا كدا بق انا ادهم الشرقاوي انشر!!!!!

ليلى بعند….  طب ايه رايك بق انك هتنشر

ادهم لسا هيتكلم قاطعته نرمين….  انا نشرتهم ياحبيبي

ادهم ابتسم بانتصار وبصلها بشماته

ليلى برفع حاجب وسخريه…. لا واللهِ اممم طب يالا المطبخ مستنيك ي ادهم بيه

نرمين بخبث ودلع….. اقعد انت يا بيبي وانا هعمله مكانك

ليلى بعصبيه…. انا قولت ادهم

ادهم باستفتزاز…. لا ي روحي هعمله انا خلي بالك من نفسك بس

ليلى بسخريه…. ليه راحه تحارب ولا اي؟!

نرمين بخبث….. اصله بخاف عليا من الهوا الطاير

ليلى اتمالك اعصابها من اسلوبها المستفز…. الجناح بتاعكو هيبق بتاعي وهتروحي تنضفيه حالاً

نرمين برقت بغل…. ايه

ليلى ببرود….. الِ سمعتيه حالاً

واقف بيغسل المواعين وبيتمتم بغضب وتوعد ل ليلي…..  ماشي ماشي الصبر بس عليا اما ربيتك وندمتك ما ابقاش ادهم الشرقاوي… بق انا ع اخر الزمن البس مريول واغسل

واقفه مشغله الكاميرا وبتصوره بضحك.. لف ع صوت ضحكتها لقاها بتصوره

ادهم بغضب…. نهار ابو الي خليفوكي اسود انتي بتعملي اي

ليلى بضحك شديد… يلهوي يلهوي شكلك مسخره يا ادهومي اي رأيك انزله هتبق مدعكه يا شقيق والله تاخد تريند كمان اما يشوفو ادهم الشرقاوي الي بيترعبو منه واقف ف المطبخ ولابس مريول وبيطبخ وبينضف كمان هههه بموووو. ت

ادهم بعصبيه شديده…   هاتي الفون دا احسنلك

ليلى باستفتزاز…. تؤ تؤ

ادهم بحركه سريعه كان محتاجزها ع الحيطه وقال بصوت غاضب…. الفووون

ليلى ببرود…. ع جثت. ي وفجأه شافت وش نرمين ف مرايه المطبخ من غير ماتفكر  وضعت شفتاها ع شفتيه

..

راحه جايه وبتعيط.. عاا انا ازاي اعمل كدا غبيه غبيه هيفكر اي بس الي مفرحني اني كدتها وغظتها عااا بس هو يالهوي

انا هخرج واعمل نفسي وكأن ما ف اي حاجه حصلت بس واللهِ لجننه و لاخد حقي منه

واقف قدام المايكرويڤ وبيتوعدلها…. بنت ال**** هي كان قصدها تعمل كدا عشان نرمين  انا عارف ماشي الصبر بس

واقفه وراه ومعاه صواريخ ومره واحده رمتهم عليه

ادهم بصراخ….. عااااااا قطعت الخلف قطعت الخلف منك لله

واقفه وراه فطسانه عليه من الضحك….. هههه م قادره

لسا هيروح لها بصتله باستفزاز…. هاا

بصلها بغيظ ورجع يبص ع  الاكل… وقفت جنبه وقالت بضحك…. اضحك كدا هيهيهيهي وفرفش يابيبي اقولك ع سر

بصلها بتوجس من جديتها المفاجاه…. قولي

تعرف احمد السقه… انا ساكته ف الشقه الي جنبه  هقهقهقهق يالهوي عليا يخربيتي عثل عثل

بصلها باحتقار وهو بيكتم ضحكته.

..

قاعد ع السرير بارهاق جامد ونرمين بتسرح شعرها

ادهم بسخريه….  دي كانت جمل بق كانت بتعمل دا كله لسا هيكمل نرمين جريت عليه وهي بتقول باغراء…. بيبي

ثواني ودخلت ومعاه جردلين ميا ومره واحده غرقتهم بيهم  فوقواااااااااا لسا وراكو شغل كتيييير

ادهم خلاص اعصابه فلتت لدرجه زق نرمين ع الارض جامد ولفلها جه يمشي داس ع الصبونه قام بغل واندفع عليها بس مخادش باله من جردل الدقيق الِ كان متعلق واول ما فتح الباب وقع عليه.

ادهم خلاص اعصابه فلتت لدرجه زق نرمين ع الارض جامد ولفلها جه يمشي داس ع الصبونه قام بغل واندفع عليها بس مخادش باله من جردل الدقيق الِ كان متعلق واول ما فتح الباب وقع عليه.

ادهم بغضب جحيمي….. ليله اهلك زرقا

ليلي بستفزاز….. خليها بينك اصلي بحبه اوي

ادهم بعصبيه…..  بطلي برود بدل ما قاطعته بتهديد وهي بتلعب ف مفاتيح البيت.. امممم بدل اي؟

اشاح بوجهه عنها بنفاذ صبر

ليلى ببرود….. رايح فين ممكن اعرف اكلي لحد دلوقتي مش جهز لي؟

ادهم ببتسامه خبيثه….  ثواني واجهزهولك هو انا عندي اغلى منك

ليلى ببلاهه…. ها

غمز بعبث….  ثواني ويكون جاهز ﯾ روحي

ليلي ف نفسها…. الواد دا انا م مستريحاله اكيد هيعملي حاجه فيه بس الي مفرحني نظرات نرمين الي هطِق ف اي لحظه هههه فرحانه اوي فيها..  اخرجها من شرودها صوته العالي….  ليلي

رفعت حاجبها من نطقه لاسمها بحب….  ودا اسمه اي ان شاء الله

ادهم بخبث…. عملتلك الاكل الي بتحبيه يا عيوني

امسكت بالشوكه بخوف ولكن تحول لخبث…. دوق

ادهم ببلاهه…. ها

ليلى ببرود…. دوق الاول قدامي

ابتسم ابتسامه صفراء وامسك بالشوكه وبدأ يأكل لحد ما انهى نصف  الطبق

تزمرت بطفوله…… خلاص انت ما صدقت ولا اي…كدا  خلصت طبقي

ابتسم بخبث واعطها  الطبق…..  الف هنا ليكي يا قلبي كُلي انتي بس وانا بدل الواحد هجبلك عشره

ابتسمت ببراءه وباشرت بالاكل طبق يجُر طبق يجُر طبق

ليلى بفرحه…. طبخك جميل ﯾ ادهم

ادهم بخبث…. الف هنا وشفا لروح قلبي

ابتسمت بسزاجه.. بجد ي ادهم انا روح قلبك

ادهم لسا هيجاوبها ولكن جرى بسرعه من قدامها تحت استغرابها وثواني ولحقته

وقفت امام الحمام وهي تتصنع البكاء…..  منك لله انت حااطط ايه ف الاكل افتح الباااااب

ادهم من الداخل بصوت متألم…..  يارتني ما حطيت دوا الاسهال اهو انا كلت انا كمان عشان تاكلي

شهقت بقوه….. اييييه دوا اسهال عاااااااا افتح بسرعه هموت

بعد مده فتح الباب وهو منحنى ويضع يده ع بطنه بألم… منك لله يا شيخه

كانت هتجيبه ولكن اسرع هو ودخل ثانيا الحمام واغلق عليه

ليلى بصراخ….. عاااااااااا افتح يا كلب البحر انت

كانت تجلس وهي تنتحب ببكاء وهو مثلها

ليلى بغيظ…. وربنا لردهالك

ادهم بشماته….. ماتتصوريش  فرحان فيكي قد اي… ياشيخه اتلهي انت قادره تقومي

ليلى بصريخ….. الحقني بسرعه بطني بتتقطع يا ادهم

ادهم بخوف حقيقي…. ايه طب طب اتصل بالاسعاف ولا اي

ليلى بخبث….. لا ف حبايه حلوه فوق التلاجه هتريحي جيبها بسرعه

بعدم تفكير راح وهي قامت وراه وقفلت الباب عليه.. هههههه وضحكت عليك ودخلت عليك لولولولولي

قعدت ع الكنبه والفون ف ايدها بس حاسه بالذنب ثواني وحست بنفس دافي ف رقبتها من ورا

ادهم بعيرن مشتعله….  انا يتعمل فيا كدا

ليلى بخوف بس دارته ببرود…. اذا كان عاجبك… خطوه واحده وبالله هخلعك يا ادهم.

ادهم بصدمه من جرا. ءتها وعدم مبالاتها للبقاء معه.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى